17 March 2012

(untitled)

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani

Ya Allah, kuatkanlah hatiku. subhanallah, kenapa ni ? perkare kecik je, tapi aku boleh jatuh mcm ni ? 
astaghfirullah, bangun kyra ! semua tu sekadar tipu daya syaitan. jangan percaya, jangan ikutkan hati.
entah lah, kenape boleh sedih sangat ? okay, aku sedang diuji lagi. mengeluh ? subhanallah, minta dijauhkan.
terima kasih ya Allah, kerana Engkau masih menyayangiku. Kau masih menegurku agar bertaubat.
seriously, my heart was broken. deeply hurt inside. arghhhh! nak menangis ? mungkin, tapi mcm useless.

ya Allah, ujian ni baru sedikit. tapi kenape terlalu berat aku rasekan ? Tolong !
mungkin Allah rindu doa dan tangis suaraku. 
ya, aku sudah jauh dari Nya. untung sebab Dia masih sudi panggil aku.
kalau Dia biarkan aku ? masya Allah lagi merana hidup sebab tak dapat cinta Nya.
sungguh, aku ni hanyalah HAMBA yang lemah. baru diuji sikit, terus rebah.

ya Allah, dekatkanlah hatiku dengan Mu.
aku tahu, semakin aku jauh dari Mu semakin dekat Kau menghampiri aku,
namun semakin ku cuba dekati semakin kuat pula Kau mendugai aku.
sememangnya mencari cinta Mu itu adalah yang paling indah
dari situ dapat aku rasa Halawatul Iman dan indahnya hidup apabila bersyariat.

ya Allah, aku sedar selama ni aku jarang bersyukur kepada Mu,
tapi pabila aku susah, kepada Kau la aku kembali untuk mengadu dan meminta pertolongan.
subhanallah, terlalu banyak perolongan yang Kau berikan kepada ku tapi kerap aku lupa
terima kasih Allah kerana masih memberi peluang untuk aku membuat pusingan u-turn ke jalan lurus.
kebetulan baca entry ayza, 
" kadang2 Allah beri pengganti untuk kite merawat luka lama, tapi sedarkah kita dalam masa yang sama kita juga sedang diuji, tentang tahap kecintaan kita kepada Nya? "

pinjamkanlah aku kekuatan Mu ya Rahman,
jangan Kau biarkan aku Ya Rahim,
ampunkanlah aku ya Allahu Rabbul Alamin.

insanyangdiuji,
kyra

pergilah jauh wahai perasaan

No comments:

Post a Comment