21 November 2011

mencari yang maha satu

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh. :-)

bismillahirrahmanirrahim,, hai semua ! kaifa halukum ? lame rasenye tak berdialog dengan blog ni ye.. hmm, nak cakap ape ea?? ahah, takde idea la pulak. adehh, boleh la bukak topik ni. MENCARI YANG MAHA SATU.. 

haa,, selalu org dok sebok mencari pasangan masing2 kan? tapi, pernah tak terlintas walau sedetik pon di hati kite untuk mencari si DIA ?? pemilik cinta yang agung ?? pencipta yang maha pemurah membenarkan kita semua makhluknya ni utk terus bernafas dan mencari rezeki di segenap ceruk bumi yang disediakan ini, pernahkah kita ??

alhamdulillah, bersyukur bagi yang pernah, bagi yg tak pernah tu (rasenye semua pernah insya Allah).. tak pela, setiap manusia itu mungkin same perwatakannya, same kegemarannyaa tapi HATI itu masih tetap Allah yang pegang. hanya dia yang mampu memberi hidayah kepada seiap makhluk yang dikehendakinya. kite sbg hamba hanya mampu berdoa dan bertawakkal atas ape yang telah diberikan oleh Nya. namun, tawakkal itu hanya boleh setelah kite semua berusaha dgn bersunggug sungguh..

huuu, cuti sekolah ni lame.. takutnya dok umah ni, bimbang tak boleh istiqamah dgn ape yg dah diamalkan slame ni. kpd sahabat2 yg tlh mngenali diriku ini tolong ye... tolong sgt2, igtkan diri ini. bimbang terlupa krna terlalu asyik dengan dunia. subhanallah, mohon dijauhkan semua itu.. 

sekian sahaja, terima kasih ye semua.. 

No comments:

Post a Comment