03 September 2011

we call it FIREWORKS [^_^]

tadi about 8.30 malam, aku dan smua siblings aku men bunge api.. hehe, best tapi agak menakutkan la jugak. bile aku bakar bnda tu, kdg2 meletup smpai aku tkjut. tapi adek aku yg wani tu boleh pulak gelakkan akak dy ni. haih, sabo jela.. itulah adekku yg paling rapat dgn aku. gaduh jgn ckp la, mmg jd kontroversi. tp klau dah baik, hah mmg tak ingat dunia bile bcerite. hmm, unfortunately, jari aku tkena bunge api td. sakit oii, nk iron baju pon rase lagi. tp takpe, aku kuat. haha, teringat pulak klau kat kisas bile ade akak tnye 'adik2 penat ke ?' ktorg akn jwb, 'tak.. islam mesti kuat !' betol jugak kan ?? klau tak, cmne islam nk menang mase bperang dulu kalau smua lemah mcm aku. baru diuji sikit dah melatah. ape la aku ni, hmm. takpe2, ak akn cube jd lebih baik nnty. insya Allah, smga Allah permudahkan urusan ku.. 


sebenarnye, mule2 mase adk aku ajak main bunga api aku taknak. bukan ape, sedih sbb esok nak balik.. takot kt sane nnty teringat. ya Allah, berilah aku kekuatan.. aku tak mampu bjauhan dgn family aku. bukan aku tak suke kisas, aku syg sgt kisas sbb byk mengubah aku tapi aku tak snggup bjauhn dgn keluarga aku.. hmm, namun aku tetap turun main bunge api tu.. seronok jugak, lagi2 tgok adik2 aku main. hhee, klaka pon ade. 


kiera, kau kna kuat. kau yg nak dok asrama so kau kna trma smua keadaan nih.. cube kiera, for ur own sake. i'll try harder after this. taknak main2 lagi. tak lame lagi aku akn msuk f5. nak SPM, aku nk bg kptusn yg blh mbanggakan dan mbhagiakan family aku. itu je azam aku. aku jgak nk kutip smua mutiara2 kt kisas tu, insya Allah.. pembace2, doakan ana ye !




No comments:

Post a Comment